Hogyan csöppent ebbe a világba? Gyerekkori álom vagy egy hosszabb út vezetett ennek a műhelynek a megnyitásához?
A veterán járművek iránti érdeklődés gyerekkoromra vezethető vissza, minden egy matchbox-szal kezdődött, ami ma is a műhelyben pihen. Ez az élmény elrakódott, majd a 90-es évek közepén a családdal vásároltunk egy Citroen BX-et. Néhány más Citroen "elfogyasztása" után pedig 2002-ben tulajdonosa lehettem egy öregebb járgánynak is, egy Citroen DS-nek. 2013-tól a veterán piac világszínvonalon is komoly befektetési lehetőségeket kínál, és komplex iparággá nőtte ki magát. Így megfogalmazódott az igény egy olyan műhelyre, ahol elsősorban saját befektetési céljainkra tudtuk elvégezni a felújítási munkákat, másrészt maradt szabad kapacitásunk a megrendelők igényeinek kielégítésére is. Aztán egy picit fordult az élet, és már nem az volt a prioritás, hogy saját autókat restauráljunk. Ennek több oka is volt, de talán a legerősebb, hogy ez nagyon sok tőkét igényel.
Azt szokták mondani, az a jó, ha a hobbid a munkád. Ez szenvedély vagy feladat?
Valóban, számomra ez nem csak egy munka, hanem egy igazi szenvedély. Ezzel azért óvatosnak kell lenni. Ha a hobbit a szenvedély szintjén értjük, ott az ember nem igazán tud gazdaságilag racionálisan viselkedni. Amit szeret, arra hajlandó költeni, pedig, mint üzleti vállalkozás a működéshez szükséges a racionalitás.
Gondolom számtalan típussal találkozott az elmúlt időszakban, miért pont a Citroen lett a befutó?
A Citroen DS-sel főiskolás koromban ismerkedtem meg, és azonnal elvarázsolt. A cég portfólióját alapvetően egy szűk márkakörre igyekszünk kialakítani a veteránon belül: alapvetően Citroenekkel és a 60-70-es évek Maseratijával foglalkozunk, azért, hogy specializálódni tudjunk, a kollégák hozzáértéssel szereljenek, és ezzel kialakuljon egy rutin, ami hatékonyságot eredményez. A csapat igazából ilyen értelemben a cégnek a motorja és a lényege. Dolgozóink az autószerelés egy-egy fázisát végzik. Ez azért fontos, mert amennyire lehet, a legszélesebb vertikumot szeretnénk az üzemben kialakítani, tehát nem csak összeszerelünk, hanem lehetőleg belső erőforrásból elégítünk ki minden munkafázist: szétszerelést, lakatolást, fényezést és összeszerelést. Jövőbeni céljaink között szerepel, hogy Citroen DS-ekben egy európai szintű csúcsüzemmé nője ki magát a vállalkozás.
Mivel tudja megkülönböztetni magát a dc72 más veteránműhelyektől?
A veteránautósok alapvetően érzelmileg kötődnek az autójukhoz. Mivel a vevő hatalmasra nyitja az érzelmi kaput, ezen szinte bármit be lehet tolni, ezzel azonban nem szabad visszaélni. Bár az idő nehezen konvertálható pénzre, mi abban szeretnénk kitűnni, hogy kiszámítható módon, 4-6 hónap alatt egy összetettebb autót mindenképpen felújítsunk. Ebben szeretném megkülönböztetni magunkat, hiszen ilyen szintű veteránműhely kevés van Magyarországon. Minőségben, megbízhatóságban szeretnénk kiemelkedni. Én ügyfélként is azt szeretem, ha egy dolog kiszámítható. Azok a partnerek a jó partnerek, akik azonnal reagálnak, és megbízhatóak. Ezért is dolgozunk együtt a kezdetek óta a Würth-tel. Meglátásom szerint a Würth ugyanúgy áll a minőséghez és az ügyfelekhez, mint a dc72. Széles termékpalettájának, és a személyes kapcsolatnak köszönhetően a felmerülő problémákra a Würth megoldásokat szállít, és ez a munkakultúra képezi az alapját a két cég kapcsolatának.
Fotók: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.