Kétszámjegyű árbevétel növekedéssel továbbra is rekord pályán mozog a Würth- csoport: az automatizált logisztikai folyamatok biztosítják a folyamatos üzleti növekedést
- Az árbevétel 19,9 milliárd euróra nőtt
- Az adózás előtti eredmény 1,6 milliárd euróra nőtt
- A magas saját tőke stabilitást biztosít a kihívásokkal teli időkben
- A „Logisztika 2030 Jövőkép” automatizálási stratégia biztosítja a Würth-csoport növekedési céljait
A Würth-csoport a kötő- és rögzítéstechnikai elemek fejlesztése, gyártása és értékesítése terén világelső, a 2022-es pénzügyi évben ismét kétszámjegyű árbevétel-növekedésről számol be. A 19,9 milliárd eurós árbevétel jóval meghaladja az előző évit (2021:17,1 milliárd euró), ami 16,8 százalékos növekedésnek felel meg. Árfolyamhatásokkal korrigálva a forgalom 15,1 százalékkal nőtt. A csoport 1,6 milliárd euróval új üzleti adózás előtti eredmény rekordot ért el (2021:1,3 milliárd euró)
„Az elmúlt két évben több mint 5,5 milliárd eurós árbevétel-növekedést értünk el. Ez figyelemre méltó eredmény a több mint 75 éves vállalati történelmünkben, figyelembe véve a kiszámíthatatlan tényezők sokaságát, amelyekkel a 2020-as koronavírus-járvány kezdete óta és a jelenlegi ukrajnai háborúval szembe kellett néznünk. Ügyfeleink különösen ezekben a nehéz időkben értékelik igazán a megbízható szállítási és szolgáltatási színvonalunkat.„- jelentette ki Robert Friedmann, a Würth-csoport konszernvezetésének szóvivője.
Kétszámjegyű növekedési rátát elérő vállalatok Németországban és külföldön
Németország 39,4 százalékos értékesítési részesedésével továbbra is a legfontosabb egységes piac a Würth-csoporton belül. A német cégek 13,1 százalékos árbevétel-növekedést realizáltak. A pozitív fejlődés oka az egyes üzleti modellek
stabilitása és a termékek nagyon magas rendelkezésre állása. Különösen sikeres volt a villamossági cikkek nagykereskedelmi üzletága (+24,8 százalék) és a Würth Elektronik Csoport (+22,0 százalék). A Würth Line divíziói közül 21,4 százalékkal a fa divízió érte el a legnagyobb növekedést, ezt követi az Industrie ágazat 20,9 százalékkal. Adolf Würth GmbH & Co. KG, a csoport anyavállalata és egyben a legnagyobb egyéni vállalata 10,5 százalékkal növelte értékesítési
volumenét, beleértve a csoporton belüli értékesítést is. A Németországon kívüli vállalatok is sikeres pénzügyi évről számoltak be, 19,4 százalékos árbevétel-növekedéssel.
E-kereskedelem: az ügyfelek továbbra is a digitális árubeszerzésre támaszkodnak
A világszerte több mint 43 000 értékesítő és több mint 2 500 Würth Shop mellett az e-kereskedelem a Würth-csoport egyik stratégiai növekedési területe. A koronavírus-járvány idején a digitális csatornákon történő vásárlás ügyfeleink rendelési rutinjává vált. Ez a tendencia az árbevételben is megmutatkozik: az e-kereskedelem 4,1 milliárd eurós árbevételt realizált a csoporton belül. Az árbevétel aránya új csúcsot, 20,7 százalékot ért el.
A biztos növekedéshez biztos logisztikai folyamatok szükségesek
A Würth-csoport folyamatos növekedése megköveteli, hogy egyúttal a folyamatok struktúráltsága is növekedjen. A Würth-csoport stratégiája is éppen ezért a digitalizáció és az automatizálás teljes kiaknázása annak érdekében, hogy megfeleljen olyan társadalmi kihívásoknak, mint a demográfiai változások és a szakképzett munkaerő hiánya.
“A raktári robotika egyrészt növeli hatékonyságunkat, másrészt mentesíti munkatársainkat a fizikailag megterhelő feladatoktól. Az automatizált folyamatok lehetővé teszik, hogy gyorsan és megbízhatóan lássuk el ügyfeleinket. Partnereink nagyra értékelik termékeink minőségét és jogosan várják ugyanezt a minőséget a megrendelt áruk elérhetőségétől is.”- mondta Friedmann.
További raklaphelyek bérlése segítette, hogy a kihívásokkal teli időszakban is megbízható partnerei és beszállítói legyünk ügyfeleinknek, az Adolf Würth GmbH & Co. KG önmagában több mint 60 000 raklaphelyet biztosított. Másrészt a Würth a munkaerő fejlesztésre is összpontosított, és az elmúlt két évben több mint 70 százalékkal növelte készleteinek értékét, - mindezt egy olyan időszakban, amikor sok más cég bezárni kényszerült. Friedmann hangsúlyozta, hogy „a családi vállalkozás döntő szerepet játszik ebben: nemcsak a cselekvéshez és a döntéshozatalhoz adja meg a szükséges szabadságot, de a döntések stabilitástát is biztosítja.”
A Würth globális logisztikai tudás- és megvalósítási hálózatot hoz létre
A Würth-csoport különböző országokból származó szakértői közösen egy úgynevezett „Inno.Log szervezetet” (logisztikai innovációk) építenek ki, amelynek keretén belül rendszeresen cserélnek információt a logisztika területén alkalmazott új technológiákról és szabványosított automatizálási megoldásokról. A cél, hogy mindezt az összes Würth-vállalat számára elérhetővé tegyék. ”Előnye, hogy a több mint 400 vállalatunk közül nem kell mindegyiknek önállóan megoldást találnia logisztikai problémáira. A bizottság kiértékeli az előnyben részesített technológiákat és megosztja azokat a Würth-vállalatokkal. Ez időt és költséget takarít meg, és értékes szinergiahatásokat eredményez „- magyarázta Friedmann.
A “Logisztika 2030 jövőkép” meghatározza az automatizálási stratégiát
A logisztikai stratégia fejlesztése érdekében a Würth-csoport azt a célt tűzte ki maga elé, hogy 2030-ra a legnagyobb értékesítési volumenű vállalatoknál 75 százalékos automatizálási szintet érjen el. Friedmann kihangsúlyozta: „Ez nem az emberek helyettesítéséről szól. Éppen ellenkezőleg, továbbra is számítunk a közel 12 000 logisztikai munkatársra, és tovább bővítjük a munkavállalói állományt. A munkavállalók, a robotok, a munkahelyi egészséges környezet megteremtésére és a vállalati növekedés tökéletes összehangolására törekszünk a Würth-csoport jövőjének biztosítása érdekében.”
A palettázó robot a szállítószalagon érkező csomagokat helyezi át a raklapra. Ezt követően kerül kiszállításra az ügyfél számára. Egy palettázó robot körülbelül naponta 8000 csomagot képes kezelni - amelyek súlya átlagosan 12 kilogramm - megszabadítva ezzel a logisztikai alkalmazottakat a fizikailag megterhelő feladatoktól.
A kollaborációs robotot (Cobot) a bejövő áruk részlegén használják, a csomagolási egységeket mozgatja a raklapról a tároló ládába, amely azután egy automata raktárba kerül betárolásra, tehermentesítve így a logisztikai alkalmazottakat az ismétlődő feladatok elvégzésétől.
Fotó: Scanner GmbH
Több mint 2000 új munkavállaló
A Würth-csoport 2 454 új munkatársat vett fel a 2022-es pénzügyi évben. A csoport 85 637 főt foglalkoztat, akik közül 43 297-en az értékesítés területén dolgoznak. Németországban a vállalatnak 26 113 alkalmazottja van.
A magas saját tőke stabilitást és biztonságot teremt
Az elmúlt pénzügyi évben a Würth-csoport saját tőkéje 16,0 százalékkal nőtt, 7,9 milliárd euróra. Ezzel a plusz 1,1 milliárd euróval a saját tőke aránya 46,0 százalékra nőtt (2021:45,2 százalék). Ez a jó saját tőke arány biztosítja az alapot az év folyamatosan erős pénzügyi stabilitásához, ami biztonságot nyújt a különösen nehéz időkben is. Az S&P Global hitelminősítő intézet megerősítette a Würth-csoport 2022-es „A/outlook stabil” minősítését.
A Würth Csoport első fenntarthatósági jelentése
A pénzügyi jelentést kiegészítve a Würth-csoport először fenntarthatósági jelentést is közzétett. A „Go” című jelentésben a vállalat átlátható módon mutatja be ökológiai és társadalmi adatait. A jelentés online elérhető a www.wuerth.com weboldalon.
Visszafogott optimizmus 2023-ra
Az ukrajnai háború, az akadozó ellátási láncok és a magas infláció továbbra is negatív hatással van a német gazdaságra. Az ifo Intézet szerint az üzleti hangulat javult, de a gazdaságból még mindig hiányzik a lendület.
A Handelsblatt Kutatóintézet (HRI) azt valószínűsíti, hogy az Európai Központi Bank kamatláb csökkentésének hatásai a nyár elejétől lesznek érzékelhetők. Ez számos iparágat érintene, beleértve az építőipart is, amely nagyon fontos a Würth-csoport számára. 2022 után a HRI a beruházások további 5 százalékos csökkenésére számít ebben az évben.
2023 első három hónapjában a Würth-csoport 9,3 százalékos árbevétel-növekedést realizált, devizahatástól megtisztítva ez a növekedés 9,5 százaléknak felel meg. Míg az előző évben a növekedés mind régiós, mind üzletági szempontból még biztos alapokon nyugodott, az idei év különböző fejlődést mutat: a Würth-csoport Németországban az első három hónapban 12,8 százalékkal nőtt. Dél- és Kelet-Európa is kétszámjegyű árbevétel-növekedésről számolt be. Ebben a három régióban az erős növekedési ráta az elektromos nagykereskedelem teljesítményét tükrözik, amely a megújuló energiák fellendüléséből profitál. Három hónap elteltével ez az országcsoport mintegy 23 százalékos árbevétel-növekedésről számolt be.
2022. december vége óta a munkavállalók száma további 951 fővel nőtt. Az adózás előtti eredmény 2,3 százalékkal haladja meg az előző évit.
“A sok gazdasági és politikai bizonytalanság ellenére óvatosan optimisták vagyunk 2023-at illetően. Az értékesítés közepesen erős egyszámjegyű fejlődésre és az előző évihez hasonló adózás előtti eredményre számítunk.„
Robert Friedmann, a Würth-csoport konszernvezetésének szóvivője
A Würth-csoportról
A Würth-csoport globális piacvezető a rögzítő- és szerelőanyagok fejlesztésében, gyártásában és értékesítésében. Más kereskedelmi és termelési vállalatok, az úgynevezett Allied Companies, a kapcsolódó üzleti területeken működnek, az elektromos nagykereskedelemtől a pénzügyi szolgáltatásokig. A csoport több mint 85 000 alkalmazottat foglalkoztat több mint 400 vállalatnál, több mint 2 500 Würth Shoppal a világ 80 országában. Az előzetes éves pénzügyi kimutatások szerint a csoport 19,95 milliárd eurós forgalmat ért el a 2022-es pénzügyi évben. A 7600 munkavállalójával a künzelsau-i Adolf Würth GmbH & Co KG a Würth-csoport legnagyobb vállalata.
Würth Szereléstechnika Kft.
A magyarországi eredményszámok, az anyavállalatéhoz hasonlóan dinamikus növekedést mutatnak. 2022-ben a forgalmi emelkedés vállalati szinten 24,4 %-os volt, ami 16,3 Milliárd Ft forgalmat jelentett. Az április végi adatok alapján 318 fő dolgozik a magyarországi cégnél, ebből 222 fő az értékesítés területén.
„A Würth Kft. évről évre folyamatos növekedést realizál, ami minden évben újabb forgalmi rekordot jelent a cég történetében. A 2022-es év a 24,4%-os kétszámjegyű fejlődéssel a vállalat elmúlt két évtizedének legjobb eredményét mutatja.” – mondta el Antalicz Edina, a Würth Szereléstechnika Kft. pénzügyi vezetője.
Ez a dinamikus fejlődés is segíti a vállalat további beruházását. Az idén 35 éves jubileumát ünneplő Würth Kft. a törökbálinti logisztikai központ megnyitását 2023 őszére tervezi. A beruházás elsődleges célja a raktári kapacitás bővítése és a logisztikai rendszer modernizálása.
„Ez elsősorban egy logisztikai fejlesztés, hiszen a legfőbb célunk a raktári terület bővítése és logisztikai rendszerünk modernizálása. A jelenleg megvalósuló beruházással a duplájára nő tárolási kapacitásunk. Az új kiszedési és betárolási rendszerrel pedig gördülékenyebben tudjuk kiszolgálni partnereinket.” – Csapó Gergely, a magyarországi leányvállalat ügyvezetője.
A Würth Szereléstechnika Kft. továbbra is ugyanazzal az üzleti profillal lép fel a piacon: a szereléstechnikában minőségileg kiváló termékeket és szolgáltatásokat nyújt, igényt tart innovatív fejlesztésekre, és mint stabil beszállító partner kívánja fenntartani és továbbfejleszteni kapcsolatait vevőkörével. Nagy hangsúlyt fektetett az elmúlt években arra, hogy minden vevőpartner igényének megfeleljen, ezért különböző értékesítési csatornákat alakított ki. Ennek továbbfejlesztése jelenleg is zajlik a vevőközpontúság jegyében.