VÁLLALAT

A Würth csoport jubileumot ünnepel: 75 éve a szakmák társa

hétfő, 27 július 2020 05:48 Írta

Az Adolf Würth csavar nagykereskedést 1945. július 16-án jegyezték be Künzelsau kereskedelmi cégjegyzékébe, és ezzel a vállalat elindult világhódító útjára. Ma a Würth a világ 80 országában több mint 400 vállalattal van jelen.

Künzelsau. Önállóságra és függetlenségre vágyott, valamint biztosítani szerette volna családja megélhetését. A második világháború végén, 1945 júniusában Adolf Würth elhatározta, hogy csavar-nagykereskedést alapít. A baden-württembergi Künzelsauban székelő vállalatcsoport mára világszerte piacvezető szerepet tölt be a szereléstechnikai termékek forgalmazásában.

„A Würth csoport fejlődését 70 éven át figyelemmel kísérni és abban tevékenyen részt venni, ezalatt több mint 78 000 stabil munkahelyet hoztunk létre – mindez életem vége felé közeledve hálával tölt el, ahogy az is, hogy feleségemmel teljes értékű életet élhettem.” Prof. Dr. h. c. mult. Reinhold Würth

Akaratból születnek a célok

Adolf Würth magabiztosságával és kitartásával érte el a célját. Annak idején nem volt könnyű árut szerezni a megszállási övezetekben, és nehéz volt megfelelő helyiséget találni. Végül a künzelsaui kastély malmának egy melléképületében talált magának helyet – a világvállalat mindössze 170 négyzetméteren született.

Szekérrel úton a siker felé

Az első csavarszállítmányokat egy kölcsönkapott ökrösszekérrel szállította ki. Most csak a németországi Würth ügyfeleknek 90 teherautó szállít naponta 2250 raklapot, 49 000 csomagot és 750 tonna árut az Adolf Würth GmbH & Co. KG udvaráról.

Reinhold Würth első értékesítési útja 1951-ben Düsseldorfba vezetett – és ez sorsszerűnek bizonyult: ki a régióból, ki a világba. Mintegy 2000 márka bevétellel tért haza. Édesapja látszólag nem volt különösebben lenyűgözve, de feleségének, Almának titokban ezt mondta: „Nem semmi, amit ez a kölyök csinált!” Ezt azonban Reinhold Würth csak évekkel később tudta meg édesanyjától. „Az öt tanulóév édesapám mellett rendkívül értékes volt számomra” – értékelte Reinhold Würth a rövid együtt töltött időt. Adolf Würth 1954-ben váratlanul elhunyt, így a fiatal Reinhold mindössze 19 évesen vette át a kétfős üzlet irányítását.

1962-ben Hollandiában alapította meg első külföldi cégét, jelenleg pedig több mint 400 vállalat tartozik a Würth családhoz, mintegy 80 országban. Le kell térni a járt útról – máig ez Reinhold Würth hitvallása. A vállalat fémipari, autóipari, nagyipari megoldásokkal foglalkozó, valamint fa- és építőipari üzletágakra tagolása fontos mérföldkő a történetünkben. Megoldásokat keresni, lehetőségeket felismerni, bátran menni előre, közben felmérni és vállalni a kockázatokat – ezek kezdettől fogva mindkét Würth, Adolf és Reinhold erősségei voltak. Ezen tulajdonságok máig meghatározzák a vállalati döntéseket.

„Az évfordulók ünneplése része vállalati kultúránknak – édesapám tavaly ünnepelte munkába lépésének 70. jubileumát, idén 85. születésnapját, a vállalat pedig most ünnepli 75 éves fennállását. Ez a folytonosság bizalmat szül: világszerte mintegy 3,7 millió ügyfelünk tekint megbízható partnerként a Würth-re, és több mint 78 000 munkavállalónk tisztel meg minket, mint munkaadót, bizalmával. Szívből hálásak vagyunk mindezért” – vallotta Bettina Würth, a Würth Csoport Tanácsadó Testületének elnöke.

A háború vége és az azt követő újjáépítés évei mély benyomást gyakoroltak Reinhold Würth személyiségére. Soha fel nem adni, összeszorított fogakkal túlélni, konkrét célokat kitűzni és víziót felvázolni ezen személyiségjegyeit a vállalat is tükrözi. Mindennek továbbadása is fontos a számára.

Átalakulóban a tradíció a sikerért és a jövőért

2019 jubileumi év és sikertörténet a konszern anyavállalata, az Adolf Würth GmbH & Co. KG számára: a cég 7000 munkavállalóval 2 milliárd eurót meghaladó árbevételre tett szert. Világszinten egyébként a vállalatcsoport 78 000 munkatársának közreműködésével 14,3 milliárd eurós új árbevételi rekordot ért el.

„Ha önmagában csak ezt nézzük, már ez is egy hihetetlen sikertörténet” – mondta Norbert Heckmann, az Adolf Würth GmbH & Co. KG vezetőségének szóvivője. „Egy egyszerű csavarkereskedés ilyen rövid idő alatt globális piacvezetői pozíciót ért el – ez még most is döbbenettel és alázattal tölt el minket.”

Kereskedőből gyártó – a közvetlen értékesítéstől a többcsatornás értékesítési stratégiáig

A partnerségi viszony változatlanul a legerősebb kapocs a Würth és több mint 3,7 millió ügyfele között világszerte. A közvetlen kapcsolat döntő tényező a bizalom kiépítésében. Ezért a munkatársak fele, mintegy 33 000 ember üzletkötőként dolgozik a világ különböző pontjain. Figyelik a piacot, hogy a Würth termékei pontosan olyan tulajdonságokkal rendelkezzenek, amelyekre a vevőknek szüksége van. A műhelyek és építkezések értékes tudása és tapasztalata közvetlenül beépül a termékfejlesztésbe. A forgalmazóból pedig gyártó lett.

A Würth gondol a jövőre és megbízható partner a szakemberek és az ipar számára: a többcsatornás értékesítési stratégia lehetőségei egyértelműen megmutatkoztak a koronavírus világjárvány közepette. A személyes találkozások korlátozása ellenére is, minden rendelkezésre álló csatornát kihasználva, az ügyfeleket megbízhatóan tudtuk áruval ellátni. Ez jó bizonyíték arra, hogy az elmúlt évek digitalizációs fejlesztései és a több mint 2000 szaküzlet kiépítése hasznos döntés volt.

A biztos értékrendszer nem riad vissza a változásoktól

A vállalati kultúra kulcsszerepet tölt be a Würth életében, mert mint egy keret, mindent átfog. Az olyan értékek fontosságát, mint a megbízhatóság, a kiszámíthatóság, az őszinteség és különösen a stabilitás, a vállalat ebben az évben testközelből tapasztalhatja meg. Ezek a gyakran tradicionálisnak tekintett értékek biztosították azt az összetartó erőt, amely a vállalatcsoportot a jelenlegi kritikus helyzeten átlendítette és még most is viszi tovább.

„Az Adolf Würth GmbH & Co. KG a vállalatcsoport zászlóshajója” – hangsúlyozta az anyavállalat vezető szerepét Robert Friedmann, a Würth csoport igazgatótanácsának szóvivője. „Különleges az energiák azon áramlása, amely az anyavállalat és a leányvállalatok között fennálló kapcsolatokat jellemzi – már-már természeti jelenséget idéz.”

A művészet és a kultúra mint kapocs

A Würth házban mindig muzsikáltak otthon. Alma Würth jól játszott harmóniumon, Reinhold hegedülni tanult, és a barátokkal közös rendszeres éneklés is hozzátartozott az életéhez. 1941-ben elkísérte szüleit üzleti útjukra Bécsbe. „A schönbrunni kastély pompája kisfiúként lenyűgözött” – mesélte. Reinhold Würth az 1970-es évek hajnalán fedezte fel szenvedélyét a képzőművészetek iránt, és műgyűjtésbe kezdett.

„A művészet egészen különleges módon gazdagít. Megmutatja, mi minden lehetséges.” Prof. Dr. h. c. mult. Reinhold Würth

A Würth-gyűjtemény ma közel 500 év öt évszázad több mint 18 300 festményét és szobrát foglalja magába. Azonban a vállalkozó nem csak a saját maga örömére tartja a műremekeket, hanem a vállalat múzeumain és kiállításain keresztül 1991 óta a Würth dolgozóinak is betekintést enged a kultúrába. Mostanra Európa-szerte 15 helyszínen található a nyilvánosság számára is megtekinthető Würth-gyűjtemény, melyeket évente közel fél millióan látogatnak. De egy-egy kölcsönadott műtárgy vagy akár teljes kiállítások is beutazzák a világot. 2020-ban készült el a künzelsaui komplexum legújabb épülete, a Carmen Würth Fórumon álló és a gyűjteményből állandó kiállításnak otthont adó Würth Múzeum 2, amelyet a David Chipperfield építésziroda tervezett. De van itt 700 fő befogadására alkalmas konferenciaterem is. 2017 óta az itt található két terem a Würth Filharmonikus Zenekar otthona, és így lehetőséget nyújt átfogó kulturális programok megrendezésére is. Végül, de nem utolsó sorban számtalan művészeti, zenei és irodalmi szponzoráció teszi teljessé a Würth kulturális elköteleződését.

A művészet gazdagít

„Hihetetlen módon gazdagodtam a művészettel való időtöltés által” – mondta Reinhold Würth. „Sokszor megmutatta, hogy mi minden lehetséges ezen a világon.” Hiszen a művészet és a kultúra friss lökést adnak a gondolatoknak és a tetteknek. Ebből a szempontból a művészeti tevékenység az állandó változás tükörképe. „Ez a vállalat már nem élne, ha statikus lenne” – ez Reinhold Würth mélységes meggyőződése. „Gyakorlatilag minden héten újra fel kell találni magunkat anélkül, hogy a gyökereinket és a történelmünket elvesztenénk.”

Forrás: https://www.wuerth.com/web/de/wuerthcom/presse/pressemitteilungen/pmdetail_177793.php

©2020 Würth Szereléstechnika Kft.

Keresés